Navigation Menu+

Visie

visie

Als trainingsacteur ben ik me bewust dat ik een leermiddel ben.

Ik sta dus in dienst van …..

  • in dienst van de trainer
  • in dienst van de “theorie”
  • in dienst van de deelnemer

Dat ik “in dienst van” sta, ontneemt me niet van mijn verantwoordelijkheid.

 Ik wil kwaliteit leveren:

  •  kennis hebben van de theorie
  • kennis hebben van het werkterrein
  • kennis hebben van de beoogde doelen en werkwijze
  • heldere feedback geven

Dit betekent ook dat ik kennis heb van mezelf, mijn kwaliteiten en mijn grenzen en dat ik feedback kan ontvangen.

 Ik geloof in “leren door doen”

Het “aan den lijve ervaren” is een belangrijk onderdeel in een leerproces. In het onderwijs wordt niet voor niets gezegd: het beklijft beter. Je kan nog zoveel uit boeken halen, van het internet plukken of van anderen horen, niemand kan voelen hoe iets voor jou voelt. Ieder moet vinden wat het beste bij hem of haar past.

En dat betekent zoeken en uitproberen.

Als trainingsacteur bied ik de mogelijkheid om “ongestraft” te kunnen oefenen.

Leren in veiligheid

Veiligheid is een voorwaarde. Wie zich niet veilig voelt zal zich niet kwetsbaar opstellen en dan is er te weinig ruimte om te leren.

Mijn deel in “zorgen voor veiligheid” is zorgen dat mijn spel past bij de deelnemer en bij de doelen die genoemd zijn, dat het realistisch is en dat mijn feedback opbouwend is.